Nissan се оттегля от преговорите за сливане с конкурента Honda, съобщава Reuters, позовавайки се на Nikkei. От месеци се говори за създаването на третия по големина автомобилен концерн в света. Но, след като първо стана ясно, че в него няма да влезе Mitsubishi, сега японската агенция съобщава, че силно застрашеният Nissan е включил на задна предавка.
Токийската фондова борса дава ясен знак за настроенията след тази новина. Акциите на Nissan паднаха с повече от 4%, докато тези на Honda поскъпнаха с повече от 8%, което подсказва, че инвеститорите са въздъхнали с облекчение от провала на сливането.
Говорител на Nissan казва, че докладът на Nikkei "не се основава на информация, обявена от Nissan. Ние се стремим да финализираме нашата посока до средата на февруари и ще го обявим тогава." От Honda казаха, че не са чули нищо от Nissan за решение да се оттеглят от техния меморандум за разбирателство.
Наскоро Reuters писа, че Nissan може да отмени преговорите и че бордът трябва да се срещне, за да реши курс на действие. Honda, вторият по големина производител на автомобили в Япония, и Nissan, третият по големина, миналата година заявиха, че водят дискусии за сливане и създаване на третия по големина производител на автомобили в света. Но явно разговорите са се усложнили от нарастващите различия между двете страни, според двама източници, запознати с въпроса.
Смята се, че Honda е казала на Nissan, че ще я направи дъщерно дружество, което е отклонение от духа на дискусиите, първоначално формулирани като сливане на равни.
Настоящото развитие на ситуацията отново повдига основния въпрос: как силно засегнатият Nissan може да преодолее кризата, в която е попаднал без външна помощ. Компанията цели съкращаване на 9000 служители и 20% от глобалния капацитет.
Nissan беше засегнат по-силно от някои други производители от прехода към електрическа мобилност, като не се възстанови напълно след години на криза, предизвикана от ареста и отстраняването на бившия президент Карлос Гон през 2018 г.
Сега се появява и Доналд Тръмп, чийто мита от 25% в търговията с Мексико биха нанесли по-голяма вреда на Nissan, отколкото за Honda или Toyota.